Kariéra

Biznis plán – ako na to?

Dôsledné plánovanie je prvý predpoklad k tomu, aby ste sa dopracovali k úspešnému podnikaniu. Len dobre premyslený podnikateľský plán, môže priniesť ziskovosť podniku. Ak ani len netušíte, čo by mal biznis plán obsahovať a slovo podnikateľský zámer, ste ešte nepočuli, máte šťastie, že ste objavili tento špeciál o tom, ako začať podnikať a ako byť úspešná podnikateľka.

Vaše know-how, čiže návod ako úspešne podnikať, by sa mal opierať minimálne o tieto body:

1. Nápad za milión! Úspešné podnikateľské nápady sa nemusia zrodiť len v hlavách amerických biznismanov, užitočné nápady na podnikanie môžete nájsť aj vy! Máte radi umenie a radi by ste si otvorili vkusný obchod s umeleckými predmetmi? Výborne, ale ste si istá, že vo vašom meste, žijú rovnakí nadšenci umenia, ktorí by boli ochotní zaplatiť za originálne ale pomerne drahšie umelecké diela? Nápad ako zbohatnúť, by sa mal opierať predovšetkým o poskytnutie niečoho, po čom potenciálny zákazník túži, čo potrebuje a za čo bude ochotný zaplatiť.
2. Prieskum trhu je nevyhnutnosť! A tak sa dostávame k druhému, nemenej dôležitému bodu – bez prieskumu trhu sa rozhodne nezaobídete! Odborný prieskum trhu, vám poskytne odpovede na dôležité otázky:

  • Má moje podnikanie v konkrétnom meste, šancu na úspech?
  • Bude môj biznis vykazovať zisk?
  • Aký veľký záujem, o moje podnikanie prejavia potenciálni zákazníci?

3. Nebojte sa konkurencie, ale dávajte si na ňu pozor! Ak prieskum trhu dopadol priaznivo a vaše vízie do budúcna sú pozitívne, idylku úspešného podnikania môže prekaziť nebezpečná konkurencia na trhu. To, že sa vo vašom okolí, žiadna konkurencia nenachádza, neznamená, že sa ani žiadnej nemusíte obávať. Či si už o pár metrov od vášho obchodu, konkurencia otvorila obchod s podobným sortimentom, alebo široko ďaleko sa žiadna nenachádza, držte sa hesla: „Konkurenciu si drž pri tele, zákazníkov ešte bližšie!“ Vaša misia je jasná – prilákať čo najväčší počet zákazníkov, ktorí od vás budú odchádzať spokojní a ktorí sa radi vrátia do vášho obchodu. Môžete využiť nasledovné „lákadlá“:

  • Slávnostné privítanie – zorganizujte akciu, na ktorej potenciálny zákazníci spoznajú váš obchod a výhody nakupovania u vás;
  • Akcie, zľavy, výpredaje – akciové ceny, špeciálne zľavy aj výpredaje, obchodníci vždy využívali a preto by ste sa im nemali vyhnúť ani vy;
  • Reklama – reklama je vašou prvou vizitkou a preto by mala byť pútavá a pravdivá.