Vaša chrbtica je pohybovou osou celého tela, vďaka nej dokážete udržať rovnováhu. Pokiaľ máte sedavé zamestnanie, alebo trpíte občasnými bolesťami chrbtice a krížov, je najvyšší čas začať im venovať pozornosť. V niektorých prípadoch môžu mať bolesti nepríjemné následky ako migréna či obmedzenie pohybového aparátu. Najlepšou prevenciou je pravidelná, krátka rozcvička hneď na začiatku dňa. Praktizujte nižšie uvedené cviky čo najčastejšie. Bolesti chrbta pominú a budete sa cítiť príjemne pružná aj napriek hodinám presedeným v práci.

Cviky v stoji

„Na oberačke“

Stojte vzpriamene a ruky vzpažte. Začnite naťahovať striedavo jednu a druhú ruku, akoby ste sa načahovali za ovocím, ktoré visí nad vami a nedočiahnete naň. Dbajte pri tom nato, aby ste chodidlá neodlepili od zeme. Pracujte ramenami a lopatkami.

„Upažené non-stop“

Rozkročte nohy naširoko a pokrčte v ich kolenách. Upažte, dlane nechajte smerovať nahor. Začnite sa naťahovať striedavo doprava a doľava čo najviac to pôjde. Ruky pritom ostávajú po celý čas upažené v rovnakej rovine. Počas cvičenia majte vzpriamený chrbát a pravidelne dýchajte.

Cviky v ľahu

„Kruhy“

Ležte na chrbte, celé telo je na podložke. V počiatočnej fáze cviku sú ruky položené vedľa tela. Majte ich vystreté a oboma súčasne začnite opisovať veľké kruhy, takým spôsobom, že najprv ich po podložke premiestnite k hlave (z pripaženia sa dostanú do rozpaženia a následne vzpaženia). Až v tejto fáze ich odlepíte od podložky a kruh dokončíte do počiatočnej fázy.

„Prilepené lopatky“

Ostaňte ležať na chrbte. Ruky rozpažte a ohnite v lakťoch do uhla 90 stupňov. Dlane smerujú nahor, celá ruka je pritom položená na podložke. 90 stupňový uhol máte i v priestore podpazušia. Cvik praktizujete tak, že časťou ruky od dlane po lakeť vykonáte jej dvihnutím polkruh, aby skončila dlaň položená na podložke. Rovnakým polkruhom ju potom vrátite do pôvodnej polohy a stále opakujete. Lopatky sa vám pritom nemajú odlepiť od podložky a cvik realizujte oboma rukami súčasne.

Cviky na kolenách

„Udržíte rovnováhu?“

Kľaknite si na kolená a obe dlane položte pred seba na zem. Začnite pomaly a súčasne dvíhať pravú ruku a ľavú nohu do polohy, kým netvoria s trupom jednu priamku . V tejto fáze začnite ťahať dvihnutú ruku i nohu čo najďalej. Pozor na rovnováhu. Niekoľko sekúnd vydržte v takto „natiahnutej“ polohe a pomaly položte končatiny späť na podložku. Obmenu vykonajte ľavou rukou a pravou nohou.

„Klbko“

Opäť si kľaknite na kolená, tento krát však ruky vzpažte. V kolenách máte pravý uhol a trup je vystretý, celé ruky i s dlaňami smerujú nahor. Ťahajte celé telo smerom hore za rukami, cítiť by ste mali najmä priestor pod lopatkami. Vtedy sa vyťahujete správne. Po pár sekundách sa schúľte tak, akoby ste sa chceli hlavou dotknúť kolien. Ruky sú pritom stále vystreté a ťaháte ich do smeru naznačenom dlaňami.

Častými príčinami bolestí chrbta je aj nesprávne držanie tela, nesprávne zaťaženie kĺbov alebo oslabenie svalov. Zapracujte na ich odstránení a odmenou vám bude zdravá a bezbolestná chrbtica.

Foto: pixmac.sk, SPX1MSD

Urobte si radosť

Nádherná spodná bielizeň a plavky »

Podprsenky, nohavičky, župany, oblečenie, plavky a ešte omnoho viac. Nízke ceny, TOP kvalita, skladom a 8% z hodnoty nákupu dostanete späť!