Najmä na začiatku roka si každý dáva záväzok schudnúť do plaviek. Odhodlanie je silné, no chuť do jedla ho neľútostne poráža. Ak chcete spaľovať tuky, nestačí tomu prispôsobiť stravu alebo sa začať viac hýbať, treba aj znížiť chuť do jedla.

Funkčný metabolizmus = lepšie spaľovanie tukov

Množstvo odbornej literatúry nám dáva návody na chudnutie, a väčšina z nich apeluje práve na zdravý jedálniček. Kto má čas a prostriedky na to, aby začal variť výživné jedlá, môže skutočne zhodiť pár tukových vankúšikov, a dokonca pri tom nebude ani príliš trpieť. Moderná gastronómia ponúka množstvo zdravých, chutných, cenovo dostupných a rýchlych receptov, ktoré sú ušité každej krvnej skupine či zdravotnému stavu na mieru (diabetici, srdciari a pod.). Základom každého spaľovania tukov je určite dobre známy vzorec, že výdaj energie má byť väčší ako príjem stravy. Aby dokázalo telo fungovať bez problémov, je dobré mu v tom pomôcť a nakopnúť ho. Dobrý metabolizmus vám spaľovanie tukov a cukrov uľahčí. Skúste si k nemu dopomôcť napr. magnéziom alebo ženšenom, ktorý zároveň podporí dobrú činnosť čriev a pôsobí ako antioxidant. Medzi ďalšie spaľovače tuku sa zaraďujú ešte aj L-karnitín, kapsaicín, chróm či dokonca kofeín. Pustiť do chudnutia sa dá aj jednoduchou cestou, napríklad užívaním výživových doplnkov na podporu chudnutia.

Ako znížiť chuť do jedla

Čo vám poradila vaša známa, keď radikálne schudla? Určite to nebolo len pravidelným pohybom, ale aj tým, že začala prijímať oveľa viac tekutín, vďaka ktorým mohla lepšie zaúčinkovať vláknina. Tá je pri spaľovaní tukov nesmierne dôležitá, preto sa odporúča vypiť aspoň dva litre tekutín denne. Na zníženie chuti do jedla je tiež dobré zakomponovať do jedálnička bielkoviny, ktoré navodia pocit plnosti (vajcia, ryby, grécke jogurty, mlieko, mäso). Ak máte radi korenené jedlá, potom vás poteší, že si ich pri chudnutí doslova musíte dopriať. Čili alebo čierne korenie vás zasýtia a zabránia ukladaniu tuku v tele. Dobré fungovanie metabolizmu zabezpečí aj škorica, fenikel alebo zázvor. Ste pôžitkári a radi by ste aj zo svojho chudnutia spravili gurmánsky zážitok? Potešíme vás, čokoládu si dopriať môžete, ale len kvalitnú horkú, a pokojne ju zapite kávou alebo zeleným čajom, ktoré sa postarajú o zníženie chuti do jedla. Konzumujte pomaly, často a v menších dávkach, výrazne tým ovplyvníte proces trávenia. Ak sa pred jedlom napijete vody, pocit sýtosti sa dostaví, aj keď toho zjete menej ako zvyčajne. Medzi výživovými doplnkami podporujúcimi chudnutie, potlačenie chuti do jedla alebo lepšie spaľovanie tukov nájdete napríklad XL-S Medical, Lipoxal alebo Chróm.