Kariéra

Neexistujú nudné produkty, iba nudné firmy

Ak ste sa rozhodli pre rýchle zakladanie spoločnosti mali by ste mať vopred pripravený dobrý marketingový plán pre vaše podnikanie. Prečo? Pretože to je to najdôležitejšie, čo môžete urobiť, aby ste svoje podnikanie rozbehli tak, aby ste na trhu uspeli. Musíte si uvedomiť, že dobrý a originálny nápad vám zaručí iba tak 20 % z vášho úspechu. A čo zvyšných 80 %? To je drina, pracovanie, vymýšľanie, inovovanie a chuť sa neustále posúvať vpred. Čo by ste mali urobiť preto, aby ste skutočne uspeli?

marketing-681179_640

Odlíšte sa

Ako hovorí aj nadpis článku, neexistujú nudné produkty, iba nudné značky. Takže aj keď sa rozhodnete dobyť trh s produktom alebo službou, ktorú poskytuje 5 iných značiek, môžete uspieť. Uspejete však iba vtedy, ak sa od nich odlíšite a hoci budete poskytovať rovnakú službu/produkt, každý bude okamžite vedieť, že je od vás. Ako hovorí Seth Godin, jeden z najlepších marketérov sveta – staňte sa fialovou kravou v obyčajnom stáde. Máte reštauráciu? Nemajte nudnú uniformu pre čašníkov, skúste potlač tričiek a vymyslite niečo, čo poteší vašich zákazníkov a ukáže im, že ste tu pre nich.

Nešetrite na zákazníkoch

Nesnažte sa rýchlo zbohatnúť, pozerať sa iba na peniaze, je cesta do pekla. Jasné, že veselo sa pozerať, ako sa dostávate do mínusu, je hlúposť. Ale nesnažte sa zisk povýšiť nad spokojnosť vašich zákazníkov. Šetriť môžete na iných miestach, napríklad cenovo výhodné virtuálne sídlo alebo utiahnite opasok sami sebe, no spokojný zákazník musí byť vašou prioritou. Prečo? Pretože spokojný zákazník o vás povie ďalším a tí ďalším. A keď budú aj tí spokojní, tak zrazu o vás vedia všetci.

Inovujte a posúvajte sa vpred

Darí sa vám? Aj tak skvalitnite svoje služby, svoj produkt. Nečakajte, kým to urobí konkurencia a predbehne vás. Buďte ten, kto diktuje tempo, kto určuje trendy, kto vymýšľa neustále kvalitnejšie služby. Lebo byť štvorkou na trhu sa neoplatí, za to jednotkou áno. Aj maličké detaily, ktoré sú viditeľné až na tretí pohľad, rozhodujú o tom, či uspejete.

Foto: pixabay.com