Kariéra

Podnikanie popri zamestnaní

Každé ráno sa tešíte do práce, bežne pracujete nadčas a už v piatok, sa neviete dočkať príchodu Pondelka, aby sa mohol opäť raz začať, krásny, nový pracovný týždeň. Jednoducho, milujete svoje zamestnanie a pracovné prostredie je akoby váš druhý domov. Napriek tomu, ste sa rozhodli začať podnikať. Možno vás láka nový príjem do rodinného rozpočtu, možno vás nadchol predmet podnikateľskej činnosti. Každopádne, ak ste pristúpili na podnikanie popri zamestnaní, verte, že váš doterajší spôsob života budete musieť radikálne zmeniť…

Diár – najlepší priateľ podnikateľky

Nová povinnosť, zmena životnej situácie, prináša so sebou aj skoncovanie so zaužívanými stereotypmi a návykmi. Stala sa z vás nezávislá podnikateľka a zároveň pracovníčka, ktorá si aj naďalej musí zodpovedne a s rovnakým nasadením, plniť svoje pracovné povinnosti, o ktorých rozhoduje váš nadriadený.

Najmä začiatky podnikania sú typické „nestíhaním“ a časovou tiesňou. To, že ste vybavovali živnostenský list a preto ste nestihli dokončiť prezentáciu, vášho šéfa však zaujímať nebude. Preto, si čo najskôr zadovážte spoľahlivého pomocníka, ktorý si bude za vás pamätať všetky dôležité termíny a povinnosti a tak, z vás spraví ženu, ktorá stíha podnikanie popri práci.

Sledujte čas! Kúpte si hodinky!

Nikdy predtým, pre vás nebol čas tak dôležitý, ako sa stane práve teraz. Žena podnikateľka na polovičný úväzok, by mala byť rozhodná, trpezlivá a dochvíľna. V praxi to znamená, že ak vám v práci váš spolupracovník povie, že prácu o chvíľku dokončí, nesmiete sa uspokojiť s touto nepresnou informáciou. Spýtajte sa ho, koľko v jeho ponímaní, približne trvá tá chvíľka? Radšej buďte otravná, ako keby ste kvôli nespoľahlivému spolupracovníkovi, mali mať problémy v práci, či problémy s podnikaním.

Rovnako postupujte aj pri vašom šéfovi – ak vám neposkytne presný termín odovzdania práce, vypýtajte si ho sama. Váš šéf iste ocení vašu presnosť a svedomitosť a v jeho očiach, budete tá, ktorá chce mať vo svojich pracovných veciach jasno.

Práca, podnikanie, domácnosť, relax aj zábava?
Pýtate sa, ako to máte všetko stihnúť? Ak máte pevný pracovný čas, máte o jednu starosť menej. Žiadne nadčasy, si však neberte a čas po práci venujte, v prípade potreby podnikaniu. O starostlivosť o domácnosť sa podeľte so všetkými členmi rodiny – partner či deti, v nej predsa tiež žijú, tak prečo by každý, primeraným dielikom, nemohol prispieť k pokojnej atmosfére v dome, aj v rodine? Zadelením povinností, budete mať v konečnom dôsledku, aj viac času na svoju rodinu, zábavu i relax.