Kariéra

Pre úspech nestačí len odhodlanie

Aj keď nadpis je v podstate pravdivý, odhodlanie je práve ten prvý impulz, ktorý môže a nemusí zmeniť váš život. Aj vy sa občas rozčuľujete, že žena ktorú vídate v časopisoch, či na ulici je bohatšia, elegantnejšia a (to často omieľané slovo) „úspešná“? Tak sa už zobuďte! Nie je to osud ani šťastie! Aspoň vo väčšine prípadov. Veľké percento týchto žien sa muselo vypracovať z nuly na jednotku. Zdá sa to byť krátka vzdialenosť, avšak medzi týmito umiestneniami sa v kariére nachádzajú všetky čísla, ktoré poznáme. Byť dvojkou je síce pohodlné, ale dlhodobý úspech sa s týmto číslom nespája. Čo teda spraviť a na čo myslieť, aby sme prispeli k postupu v kariére?

Stanoviť si ciele

Opäť stále dookola opakovaná fráza. Pokiaľ ju však pochopíte správne, začne vám dávať zmysel. Udanie cieľov môže mať aj motivačný charakter. Pokiaľ si stanovíte reálne závery, ktoré by ste mali dosiahnuť do určitého časového obdobia, odporúča sa odmena. Formu si zvolíte po svojom. Veľká čokoláda, voľný víkend s partnerom na chate, proste čokoľvek, čo vám spraví radosť.

Ciele sa vám budú plniť jednoduchšie, keď si uvedomíte ako ich dosiahnete. Keď zvládnete toto, máte na pol vyhraté. Mnoho ľudí robí chyby práve v tom, že prvé dva kroky nespravia a spoliehajú sa na to, že „to nejak dopadne“. A toto je nesprávne. Krátkodobý úspech je fajn, ale pokiaľ to myslíte vážne, príprave sa nevyhýbajte. V mnohom vám uľahčí neskoršie postupy.

Myslieť na doplnky

Ak cítite, že váš potenciál sa dá rozvíjať vo vyšších sférach, riešením je založenie vlastnej firmy, či stať sa spoločníkom. V tomto prípade by ste už mali ovládať základy marketingu, účtovníctva, no hlavne byť odborníkom v oblasti, v ktorej začínate podnikať. Všetko však nemusíte zvládnuť sama.

Isté veci sú príležitosťou pre spoluprácu s inými odborníkmi, od ktorých sa môžete čo – to naučiť. Jednou z takýto vecí je tvorba web stránok, pri ktorej sa musí myslieť jednak na obsah, ale aj na výzor a použiteľnosť. S dizajnom webu, loga a podobnými vecami súvisia aj propagačné materiály, ako sú letáčiky, vizitky, plagáty atď…

Nezabúdajte aj na to, že web spoločnosti a všetko s ním súvisiace musí byť a aj pôsobiť dôveryhodne. Tomu pomôže jednoduchý trik – verejne dostupná adresa pre sídlo spoločnosti. Tu by mali byť napísané vaše oficiálne údaje ako meno, adresa firmy, fakturačné údaje, telefonický kontakt, e-mail, či bankové spojenie.

Ďalšia záležitosť je nájsť schopného človeka, ktorému môžete zveriť vedenie účtovníctva. Jedná sa o „firemne intímnu“ súčasť podnikania a často je náročné nájsť spoľahlivú osobu.

Uvidíte, že po nejakom čase už nebudete tá, ktorá závidí úspešne vyzerajúcim ženám. Čoskoro sa prosté devy budú s úžasom obzerať práve za vami.

Foto na titulke: Pixmac.sk, SPX1MSD