Bez pitného režimu vydržíme len niekoľko hodín. Pitie je nevyhnutné pre život a naše celkové zdravie. Je dobré, ak o pitnom režime disponujeme množstvom overených informácií. Netreba sa striktne riadiť odporúčanými minimálnymi dávkami, ktoré majú platiť pre všetkých rovnako. Každý máme inú telesnú hmotnosť, vitalitu či zdravotné obmedzenia. Riaďme sa predovšetkým potrebami nášho tela. Žime zdravo a nalejme si za pohár čistej vody.

Čistá voda je pre ľudský organizmus skutočným liečivom dostupným vo všetkých domácnostiach. Čistú vodu by sme mali popíjať aj počas nášho hektického rána. Odplavuje z nášho tela toxíny a ďalšie iné odpadové látky. Vo všeobecnosti je voda jednou z tých najzdravších pitných alternatív. Neobsahuje žiadne chemické prísady ani konzervanty. Nie je plná rafinovaného cukru ako rôzne limonády. Prospieva činnosti obličiek a tráviaceho traktu.

Ženy ocenia informáciu o zvýšenom pocite plného žalúdka po jednom-dvoch pohároch čistej vody. Je to výhodne, najmä ak si stanovujeme svoj diétny plán. Ak rady maškrtíte, alebo ste si zvykli neskoro večerať, vymeňte plné taniere za pohár s čistou vodou.

Možno trpíte častými migrénami, alebo mávate nízky krvný tlak. Predtým než opäť siahnete po pilulkách, po malých dúškoch okúste pôžitok z čistej a zdravej vody. Pre naše zdravie stačí naozaj niekedy tak málo, až sa nám máli otočiť vodovodným kohútikom. Možno ju označiť ako energický a vitálny prostriedok pre ľudské telo. V našom tele vplýva na premenu tukov, čistí žalúdok a urýchľuje metabolizmus.

Čo je prospešnejšie? Pohár teplej alebo studenej vody

Nedá sa jednoznačne podporiť len jedna z týchto variant. Ak vám viac chutí teplá, respektíve vlažná voda, podporujete takto čistenie ciev a tepien. Znižuje sa hladina cholesterolu a cukru v krvi. Teplá voda podporuje rýchly metabolizmus. Ľahšie sa tak zbavíme množstva škodlivín z tela. Naozaj zvážte, akému nápoju dáte prednosť, ak sa do leta plánujete zbaviť nadbytočných kilogramov.

Pitie studenej vody nemusí byť prospešné, ak vás často trápi nádcha či prechladnutie. Studenú vodu si však nevieme vynachváliť počas letných horúčav. To však nie je tým najlepším krokom k udržaniu tela vo forme. Telo je prehriate a prílivom studenej vody mu spôsobíme šok. V dôsledku obrany tela sa môže takto zvýšiť teplota a podnietiť chrípka. Príjmom studenej vody sa množstvo energie na vyrovnanie s nízkou teplotou zvyšuje. Telo je tak vystavené väčším energickým stratám. Bez energie sme malátni, unavení a často sa potom nedokážeme načiahnuť ani po inej zdravej alternatíve pre telo.

Foto: pixabay.com