Mixér

Buďte opatrné! S vašimi peňaženkami manipuluje aj hudba

Počúvaním hudby si dokážete navodiť množstvo pocitov. Zo sekundy na sekundu viete byť veselé, zamyslené, nabudené alebo smutní. Ako však tieto nálady vplývajú na vaše peňaženky?

shopping-centre-1184340_1280

Nenechajte sa ovplyvniť

Každá z nás občas dostane chuť potešiť sa nejakým novým prírastkom do šatníka. Poznáte ten pocit, keď nakupujete a začne hrať skladba, ktorá vás rozhýbe do tanca. S úsmevom na tvári pokračujete vo výbere tovaru. Práve tento moment je pre predávajúceho kľúčový a pre vás zlomový. Dostali ste sa do takého psychického rozpoloženia, kedy vám nebude vadiť zaplatiť za ten istý produkt aj o pár eur naviac. Na takéto marketingové triky si treba dávať pozor. Toto kúzlo využíva väčšina predávajúcich, ktorá si vás snaží príjemnou melódiou získať na svoju stranu. Nie je však nijakým tajomstvom.

Po prieskume zhotovenom anketárom Music Works až 23% respondentov priznalo, že nemá problém zaplatiť aj o 5% viac za produkt, ak ich pri nákupe sprevádza vhodná skladba.

S hudbou prichádzajú spomienky…

Počas prechádzky parkom začujete pesničku, ktorá zhodou okolností bola skladbou kampane na nejaký spotrebný tovar. Ihneď naňho dostanete chuť. Napriek tomu, že aktuálne máte uspokojené všetky vaše potreby, prirodzene sa vzápätí dostaví túžba po danom tovare. Voči takýmto situáciám si treba budovať imunitu a nepodvoliť sa im.

Ešte jeden, poprosím!

Majitelia krčiem v tom majú jasno. Čím je väčší hluk, tým je väčšia túžba po alkohole. Vo viacerých prieskumoch bolo dokázané, že spotrebitelia v nočných podnikoch utratia viac, ak je hudba pustená nahlas. Vyššia hlasitosť podnieti návštevníkov baru, aby platili častejšie, a teda kupovali viac. Ľudí dynamická muzika nabudí natoľko, že majú chuť platiť každému všetko. Tento zaužívaný marketingový prostriedok využíva takmer každá krčma, pretože ak zákazníci požijú aspoň minimum alkoholu, oťapí to ich zmyslové vnímanie. Teda už im neprekáža, že sa až tak dobre nepočujú. A ak sa nepočujú, tak nech aspoň kupujú. Dávajte si na to pozor!

Foto: pixabay.com