Kariéra

Podnikanie nie je len hromada peňazí

Či už utratených, alebo zarobených. Pre takýto zárobkový smer je najdôležitejšia samostatnosť. Vybavovanie, papierovačky, komunikácia s klientmi, či spravovanie financií sú neskutočne náročné činnosti. Preto by mal každý podnikateľ bez výnimky premýšľať nad opatreniami, ktoré mu uľahčia život, ušetria čas a následne zvýšia výkon.

Virtuálne sídlo firmy

Medzi osvedčené pomôcky patrí  jednoznačne virtuálna kancelária. U nás je tento fenomén pomerne nový, avšak jeho obľúbenosť spôsobila masové rozširovanie podobných firiem. Dnes už nie je problém nájsť takéto sídla na celom území Slovenska – samozrejme prevažne vo väčších mestách.

Čo to vlastne je? Je to miesto, kde môžete spolu s ďalšími firmami sústreďovať svoju podnikateľskú  činnosť. To znamená, že vy ako podnikateľ, či firma si nemusíte zariaďovať vlastnú kanceláriu, ani platiť nájom v sídle vašej firmy. Namiesto toho zaplatíte mesačný poplatok za využívanie spoločných priestorov, kde sa môžete stretnúť s ďalšími podnikateľmi.

Výhody virtuálneho sídla

  • Získate adresu firmy bez toho, aby ste si zakladali kanceláriu.
  • S adresou získavate aj firemnú poštovú schránku.
  • Náklady na nájom priestorov sú nízke.
  • Nemusíte sa starať o prevádzku kancelárie.
  • Ak to dovoľujú podmienky virtuálneho sídla máte k dispozícii fax, tlačiareň, kopírku… Pre príklad – nemusíte sa starať ani o náplne do tlačiarne, osvetlenie, vybavenie kancelárie…

Sú aj nevýhody?

Nejaké sa určite nájdu. Mnoho mladých a neskúsených podnikateľov považuje takýto spôsob vedenia firmy za príliš nákladný. Jedná sa hlavne o tých, ktorí  podnikajú doma. Pre ľudí, ktorí sa nepotrebujú s klientmi stretávať môže byť virtuálna kancelária zbytočná. Pre tých, ktorí uprednostňujú kontakt s klientom, je však možnosť sídla výhodná. Zákazník vstúpi do lukratívne zariadených priestorov, čo určite pomôže pri prvom dojme z firmy, s ktorou plánuje spolupracovať.

Čo potrebujete minimálne?

  • Počítajte s mesačným nájmom. Cena sa odvíja od lokality sídla, vybavenia, veľkosti priestorov, ale aj od toho na ako dlho plánujete prenájom. Štandardná taxa je od 5 do 20 euro mesačne. Samozrejme ceny si určuje každý poskytovateľ miestností zvlášť.
  • Nezabúdajte na kvalitnú elektroniku. Každý podnikateľ by mal vlastniť aspoň spoľahlivý mobil a počítač. Overené  značky notebookov sú napríklad Lenovo, Toshiba, či Dell. Nemusíte vlastniť všetky posledné ITvychytávky, avšak pokiaľ pracujete hlavne cez internet, inovácie by vás nemali míňať. Pokiaľ sa v podobných veciach nevyznáte, obráťte sa na skutočných užívateľov, ktorých nájdete hlavne na internetových fórach. Tam často natrafíte na informácie, ktoré vám v obchode s elektronikou nepovedia.

Foto: Pixmac.sk, Tim Engleman – flickr