Kariéra

Zlepšite váš marketing

Podnikanie a vlastný biznis vie byť niekedy tak náročný a unavujúci, že nie je sa čomu čudovať, ak sa po určitom čase rozhodnete pre definitívny koniec a radšej sa z pozície šéfa samému sebe presuniete do role zamestnanca. Niekedy je však neefektívnosť alebo neúspech vašej firmy skrytý len v nesprávnom marketingu, ktorý je alfa omega fungovania podniku.

Tu je pár tipov na skvalitnenie marketingu

  1. Sociálne siete

Či chceme, či nie, sociálne siete sú najväčším zdrojom potenciálnych zákazníkov a práve prostredníctvom nich môžete zasiahnuť neuveriteľné množstvo ľudí. Je ale nutné sa o vaše fan page či profily starať a pravidelne ich aktualizovať o relevantné príspevky. Choďte s dobou, pridávajte súťaže, videá, kvalitné, najlepšie vlastné fotografie a udržujte vašich fanúšikov aktívnych.

  1. E-mailová komunikácia

E-mailová komunikácia je momentálne tou najviac využívanou vo svete biznisu, tak si na nej dajte naozaj záležať. Snažte sa na e-maily, aj na tie nerelevantné, odpovedať s minimálnou dobou čakania, nezabudnite na formálne vystupovanie, správnu gramatiku a zahrňte aj podpis s odkazmi na webové stránky (príp. fan page).

  1. Kvalitná reklama

Dbajte aj na kvalitnú reklamu v rámci i mimo sociálnych sietí. Papierová reklama má ešte stále svoju silu a dokáže vám priniesť zákazníkov. Musíte však vaše propagačné materiály doručiť do správnych rúk a k cieľovému publiku. Do reklamy (aj tej na sociálnych sieťach) sa oplatí investovať, pretože „ušlé“ peniaze sa vám vrátia niekoľkonásobne.

  1. Referencie

Referencie sú to, čo dokáže nerozhodného nakupujúceho povzbudiť, že si ide vybrať dobre. Skúsenosti reálnych ľudí s vašou firmou môžu presvedčiť ďalších, že ste naozaj dobrý v tom, čo robíte a bude ako zákazník spokojný, dostane to, za čo zaplatil. Pýtajte od vašich zákazníkov referencie a budujte si tak kredibilitu na trhu.

Foto: pixabay.com