Podnikanie a vlastný biznis vie byť niekedy tak náročný a unavujúci, že nie je sa čomu čudovať, ak sa po určitom čase rozhodnete pre definitívny koniec a radšej sa z pozície šéfa samému sebe presuniete do role zamestnanca. Niekedy je však neefektívnosť alebo neúspech vašej firmy skrytý len v nesprávnom marketingu, ktorý je alfa omega fungovania podniku.
Tu je pár tipov na skvalitnenie marketingu
- Sociálne siete
Či chceme, či nie, sociálne siete sú najväčším zdrojom potenciálnych zákazníkov a práve prostredníctvom nich môžete zasiahnuť neuveriteľné množstvo ľudí. Je ale nutné sa o vaše fan page či profily starať a pravidelne ich aktualizovať o relevantné príspevky. Choďte s dobou, pridávajte súťaže, videá, kvalitné, najlepšie vlastné fotografie a udržujte vašich fanúšikov aktívnych.
- E-mailová komunikácia
E-mailová komunikácia je momentálne tou najviac využívanou vo svete biznisu, tak si na nej dajte naozaj záležať. Snažte sa na e-maily, aj na tie nerelevantné, odpovedať s minimálnou dobou čakania, nezabudnite na formálne vystupovanie, správnu gramatiku a zahrňte aj podpis s odkazmi na webové stránky (príp. fan page).
- Kvalitná reklama
Dbajte aj na kvalitnú reklamu v rámci i mimo sociálnych sietí. Papierová reklama má ešte stále svoju silu a dokáže vám priniesť zákazníkov. Musíte však vaše propagačné materiály doručiť do správnych rúk a k cieľovému publiku. Do reklamy (aj tej na sociálnych sieťach) sa oplatí investovať, pretože „ušlé“ peniaze sa vám vrátia niekoľkonásobne.
- Referencie
Referencie sú to, čo dokáže nerozhodného nakupujúceho povzbudiť, že si ide vybrať dobre. Skúsenosti reálnych ľudí s vašou firmou môžu presvedčiť ďalších, že ste naozaj dobrý v tom, čo robíte a bude ako zákazník spokojný, dostane to, za čo zaplatil. Pýtajte od vašich zákazníkov referencie a budujte si tak kredibilitu na trhu.
Foto: pixabay.com