Kariéra

Vlastný web je radosť, ale aj zodpovednosť

Dnes je iná doba. Kto nie je na internete, ako keby nebol. Pokiaľ sa teda chcete zaradiť do moderného života musíte mať akú-takú vedomosť o tom, ako internet funguje. Tí, čo prestúpili na vyšší level si zakladajú svoje internetové stránky, e-shopy, blogy atď… Chcete sa k nim zaradiť? To nie je problém. Webové stránky sa na internete množia každú minútu a preto nemôže byť ťažké ich dať do chodu. Pokiaľ stále váhate, pomôžeme vám prekonať strach, či pochybnosti.

Fáma číslo 1 – Prevádzkovanie stránky je príliš drahé

Táto fáma je dnes už úplne chybná. Príval možností pre internetové prezentovanie, či predaj spôsobil, že poskytovatelia webhostingov, domén, šablón či iných potrieb pre založenie webu prispôsobujú ceny dopytu. Pokiaľ sa v podobných veciach trochu zorientujete, určite zachytíte aj nejakú tú zľavu, či akciu. Čo sa týka šablón, tie sú k dispozícii aj zadarmo. Tieto šablóny zdarma sú vhodné hlavne na začiatky práce s webom.

Fáma číslo 2 – Musím byť odborník na počítače

Nie je to pravda. V minulosti to možno platilo, avšak už spomínaný dopyt po internete spôsobil jednoduchšiu manipuláciu so stránkami, analýzou návštevnosti, editáciou článkov, či iného obsahu webu. S trochou trpezlivosti prídete na používanie stánky sami, avšak dobre padne aj rada skúsenejšieho majiteľa webu, ktorý vám ukáže základné kroky.

Fáma číslo 3 – E-shop bude zarábať sám

Väčšina ľudí si myslí, že keď si založia e-shop, bude hneď sám od seba zarábať peniaze. To je obrovský omyl. Človek, ktorý je zvyknutý nakupovať v nejakom inom e-shope s rovnakým, či podobným tovarom totiž nemá prečo odchádzať k vám. Motiváciu získa vtedy, keď bude ten váš obchod niečím vynikať. Máte väčší výber tovaru? Prehľadnejšie kategórie? Príjemnejší dizajn? Ochotnejší prístup k zákazníkovi? Potom má užívateľ motiváciu. Jediné čo chýba je to, aby váš obchod objavil. Prevádzka e-shopu v sebe ukrýva množstvo práce, ktoré sa často nezaobíde bez odborníka, ktorého zameraním je optimalizácia internetovej stránky.

Jedna vec je mať web, portál, e-shop, blog, druhá je fakt, že o vás najskôr nikto nevie. Nie je vás vidno. Ako to myslíme? Jednoducho nemáte pozície vo vyhľadávačoch, zaplatenú PPC kampaň a pod. Odporúčame zvoliť online marketing spoľahlivej firme, kde vám všetko vysvetlia. Nebojte sa spýtať a všetko si dobre zvážte. Ak chcete okamžite zvýšiť návštevnosť vašej stránky, PPC je vhodná metóda. Avšak SEO audit a kvalitná tvorba spätných odkazov sú z dlhodobého hľadiska lepšia forma reklamy a taktiež účinnejšia. Môžete kombinovať, alebo skúsiť len jednu metódu. Je to na vás.

Fáma číslo 4 – Texty na e-shope nikto nečíta

Prebehlo množstvo výskumov o tom, či ľudia na e-shope čítajú texty, alebo nie. Výsledky však neboli totožné. Vo všeobecnosti sa však dá povedať, že texty užívatelia čítajú, avšak nie všetky. Podstatné je zvoliť jednoduché články, ktorými vystihnete najpodstatnejšie informácie. Dôležitá je aj prehľadnosť textov, aby sa človeku dobre čítali.

Foto: pixmac.sk, dancetechtv – flickr