V minulom článku sme vám predstavili kvalitný hotel Máj známy najmä svojou širokou ponukou služieb a priateľským personálom. Čo všetko je za úspechom tohto hotela? Najmä spoľahlivý a vždy profesionálny hotelier PhDr. Branislav Širilla, ktorý bol ochotný s nami spraviť rozhovor. Vďaka nášmu rozhovoru zistíte princíp a stratégiu podnikania, ako i samotnej prevádzky hotela Máj. No dosť bolo úvodných viet a prejdime k samotnému rozhovoru.

Ste riaditeľ hotela Máj a penziónu Rybársky dvor.  Ako ste sa k tomu dostali?
Dá sa povedať, že už som sa “narodil” v hoteli. Môj aktívny záujem o vedenie hotela i marketing prispel k môjmu pevnému rozhodnutiu. Keď sa pozrieme do minulosti, celé moje detstvo bolo prežité v duchu hotelierstva. Do 4 rokov som býval v zámku Topoľčianky, kde mali moji rodičia pridelený služobný byt. Následne do 9. roku môjho života som býval v Zotavovni  Františka Zupku, kde sídli terajší hotel Park v Piešťanoch. Moji rodičia celý život pracovali v cestovnom ruchu a ja som úspešne kráčal v ich šľapajach. Ako malý chlapec som pomáhal otcovi pri organizovaní rôznych kultúrnych podujatí, kde som sa naučil mnoho informácií, taktiež som sprevádzal zájazdy. Iróniou je, že som sa kedysi bál riaditeľa, avšak teraz mám pocit, že s personálom mám v mojom prípade priateľský vzťah.

Istotne ste sa stretli s mnohými problémami, ale i šťastnými chvíľami. Máte nejaký kľúč k úspechu a riešeniu problémov?
Som toho názoru, že dobrý hotel je ako dobrá rodina. V hoteli musia byť jasné pravidlá, tresty aj odmeny, med aj bič a to všetko sa musí niesť v príjemnej priateľskej atmosfére. Kto toto dokáže namiešať v správnom pomere – vyhráva. Záruka 100% spokojnosti klienta je samozrejmosťou aj v *** hoteli, a to je vždy našim cieľom. Uspokojiť klienta a dopriať mu chvíle šťastia a kvalitného oddychu v príjemnom rodinnom prostredí.

Nuž, konkurencia je naozaj veľká. Nebojíte sa jej?
Naša filozofia je postavená na dôležitých argumentoch. Klient k nám prišiel, aby sme ho hostili, čím nám vyslovil nesmiernu dôveru a je mojou prioritou splniť jeho očakávania a ešte niečo k tomu pridať. V tomto prípade sa konkurencie nebojím, avšak našu priamu konkurenciu vnímam pozorne, učím sa od nej, od jej úspechov aj chýb.

Som presvedčený, že ak priama konkurencia (rôzne hotely v meste Piešťany) budú spolupracovať, ľahšie porazíme svoju spoločnú nepriamu konkurenciu (napr. kúpeľné hotely v inom meste, štáte či iné oblasti, kde ľudia môžu stráviť svoj voľný čas a minúť peniaze). Pevne verím, že raz sa aj v Piešťanoch vybuduje silné združenie podnikateľov v cestovnom ruchu, ktorí budú spolupracovať. Nateraz však tomu nič nenasvedčuje. Mesto Piešťany je v tomto pasívne.

Na internetových diskusiách som sa dočítal samé pozitívne ohlasy na vaše ubytovacie, stravovacie i wellness služby. Ste si vedomý toho, že svoju prácu odvádzate dobre? :)
Som rád, ak niekto hodnotí naše služby či už pozitívne alebo negatívne. Som vďačný za každý ohlas a spätnú väzbu. To, čo robíme, robíme niekedy aj s chybami a my sa za ne nehanbíme. Netolerujem však chyby z ľahostajnosti či lenivosti. Nemám rád, ak niekto spraví 2x tú istú chybu. Vtedy veľmi spozorniem a problém sa snažím hneď „zneškodniť“.

V dnešnej dobe nie je ľahké nájsť kvalitných zamestnancov, ale vám sa to očividne podarilo. Ako ste vyriešili otázku personálu?
Ja sám nezmôžem nič. Výsledok hotela je vizitkou celého kolektívu. Na mne je, aby som dal takýto kolektív dokopy, udržal ho a motivoval.

Je veľa profesionálov (čašníkov, recepčných, chyžných, kuchárov …), ktorí radi pracujú v profesionálnom tíme a pod šéfom, ktorý rozumie ich práci. Takíto ľudia pracujú aj u nás.

V mojej súčasnej pozícií riaditeľa hotela sa venujem aj jednotlivým prevádzkam a v hoteli to je “cítiť”. Dokážem zastúpiť každého pracovníka, pretože som presvedčený o tom, že len ten môže byť dobrý vedúci, ktorý dokonale rozumie práci svojich kolegov – zamestnancov. Bez skúsenosti v jednotlivých oddeleniach je riadenie vážna trúfalosť.

Máte to veľmi dobre premyslené. Aké sú vaše plány do budúcna?
Plánov mám aj s rodinou veľa. Niektoré už realizujem, iné ruším. Niektoré si držím ako sny, napr. prevádzkovať hotel niekde v Andalúzii a odsťahovať sa tam aj s rodinou.

Prevádzkovanie hotela v Andalúzií je veľmi pekný sen a my vám to, samozrejme, prajeme.
Na záver sa spýtame ešte otázku: Ak by ste mali poradiť čitateľom pobyt u vás, ktorý konkrétne by to bol?

Odporúčam každý pobyt. Drahší aj lacnejší, kratší aj dlhší. Podstatné je, aby človek vypadol z denných starostí. Oddychoval, relaxoval a čerpal novú energiu.
Najlepšie sa predávajú Víkendové pobyty

Ďakujem za príjemný pohovor a vo vašich aktivitách vám prajem ďalšie úspechy.

Urobte si radosť

Nádherná spodná bielizeň a plavky »

Podprsenky, nohavičky, župany, oblečenie, plavky a ešte omnoho viac. Nízke ceny, TOP kvalita, skladom a 8% z hodnoty nákupu dostanete späť!