Kariéra

Začnite svoj podnikateľský sen s vlastnou značkou oblečenia

Pýšiť sa statusom podnikateľ je akousi prestížou, no nie každý si uvedomuje, koľko reálnej práce, stresu a prekonaných prekážok či problémov, na tejto ceste človek musí zvládnuť. Každý vidí len krásnu čerešničku na vrchu, ale za tým je náročná a nepríjemná cesta. Ak ste cieľavedomý a chcete od života viac, nevadí vám tvrdá práca a túžite po poriadnej otočke vo vašej kariére, možno je na čase pustiť sa do vlastného biznisu. Čo tak to skúsiť rovno s vašou značkou oblečenia?

Nestraťte celý príjem

Je úplne bežné, že produktívna časť obyvateľstva je z veľkého percenta zamestnaná a pracuje každý deň na určitý pracovný úväzok. Ak sa chcete osamostatniť a začať svoje podnikanie, neodchádzajte hneď bezhlavo zo svojej práce a neostávajte bez príjmu. Spoliehať sa čisto na zisky z nového podnikania nie je veľmi rozumným krokom. Skúste najskôr na svojom biznise pracovať počas svojho voľného času, víkendov, prípadne si len znížte pracovný úväzok, ale majte aspoň nejaký príjem, z ktorého pokryjete náklady na živobytie.

Vlastná značka oblečenia ako vstup do podnikateľského sveta vám otvára veľa možností a ideálne je zaradiť do sortimentu len tričká s potlačou a až neskôr rozširovať ponuku produktov. Zistite si finančné náklady, ktoré budete musieť na začiatku do podnikania investovať a dajte si vypracovať ponuku u viacerých tlačiarní na textil. Tie by vám mali byť schopné dodať aj ukážku ich práce, aby ste si vedeli zhodnotiť kvalitu voči cene a nastaviť aj na vašom e-shope či v obchode vhodnú cenovú politiku.

Marketing a rozširovanie sortimentu

Na úvod vášho podnikania s vlastnou značkou oblečenia sa zamerajte aj na kvalitný marketing a ak sa do online reklám či kampaní nerozumiete, oplatí sa vám zaplatiť si niekoho, kto áno. Dobre urobený marketing viacerými kanálmi vás dokáže dostať do povedomia širokého publika, takže sa vám vaše náklady vrátia niekoľkonásobne. Sociálne siete a influencer marketing sú vhodnými spôsobmi ako sa na začiatku zviditeľniť.

Keď budú po čase vaše tričká s potlačou známejšie a vybudujete si svoju fanúšikovskú základňu, môžete začať pridávať sortiment ako sú látkové tašky s potlačou, mikiny či čiapky. Výber je na vás a môžete ho podporiť rôznymi anketami medzi vašimi zákazníkmi či followermi. Tak si hneď overíte, o aké produkty bude vo vašom obchode záujem. Nezabúdajte pravidelne s vašimi sledujúcimi komunikovať, zakladajte si na ich pozitívnej skúsenosti s vašimi službami a raz za čas je dobré ich odmeniť v podobe zľavového kupónu či súťaže o niektorý z produktov či voucher.

Pri podnikaní s vlastnou značkou oblečenia nezabudnite z času na čas sledovať aj konkurenciu. Nejde o žiadne kopírovanie, no možno narazíte na nápad, ktorý by ste vedeli aj vy zakomponovať do svojej obchodnej či marketingovej stratégie. Nezabúdajte aj na to si pravidelne nastavovať, revidovať a vyhodnocovať svoje biznis ciele.

Foto: Pixabay